Hoppa till huvudinnehåll

"When you win at Pair Go you double the pleasure and when you lose you halve the pain”

Hej!

Jag (Lova Wåhlin) fick representera europa i World Student Pair-go Championship där jag spelade tillsammans med tysken Jonas Welticke.

Vi hade fantastiskt bemötande av det Japanska förbundet, vi fick bo på fint hotell och vi bjöds på frukost, lunch och middag. Första dagen var en välkomstceremoni och vi spelade prestationslösa vänskapsmatcher mot varandra. Då bar alla folkdräkt och vi insåg ganska snabbt att vi var det enda paret i turneringen med olika nationalitet - svensk folkdräkt och tysk leather hose.

Nästa dag var själva turneringsdagen, då vi spelade 4 partier. Vi hade väldigt spännande partier (som det ofta blir i pair-go), och trots att vi tyckte att vi hade ett bra flyt tillsammans slutade vi på endast en vinst och tre förluster. Det gjorde inte så mycket för oss, vi hade kul ändå!

Efter turneringen var en utflykt till Yugawara anordnad för oss som spelade som studenter. Vi bodde vid Create Art Building, ett konstcenter där dom arbetar mycket med porslin och glas. Vi fick bland annat testa på att göra vår egna glaskonst, bada i en hot spring och så spelade vi lite olika varianter av ölgo på kvällen. Dagen efter besökte vi Hakone Shinto Shrine och tog bussen tillbaka till Tokyo.

Hälsningar, Lova Wåhlin